Vi får lige nu rigtigt mange henvendelser fra medlemmer - og det drejer sig især om arbejdstid og sygdom. Det indikerer, at mange medlemmer føler sig presset.
Vi oplever for tiden en stor stigning i antallet af henvendelser fra medlemmerne til vores medlemsrådgivere. Vi er selvfølgelig glade for, at mange medlemmer gør brug af deres fagforening – for det er nu engang derfor, at vi er her!
De mange henvendelser betyder dog også, at der kan være længere svartid fra, at du henvender dig som medlem – og til, at vi kan håndtere din henvendelse og give dig den bedst mulige service og hjælp.
- Vores rådgivere knokler igennem – og det er der brug for. Rigtigt mange af de henvendelser, som vi får, vedrører sygdom og arbejdstid. Det er i sig selv ikke nødvendigvis positivt, men vi er glade for, at medlemmerne husker, at vi er der for dem og gør brug af os, fortæller Mette Guldberg, afdelingschef for Rådgivning og forhandling i Farmakonomforeningen.
Fordobling i antal henvendelser
Mette Guldberg fortæller, at rådgiverne lige nu oplever en fordobling i antallet af henvendelser, der omhandler medlemmernes arbejdstid. Henvendelser vedrørende sygdom er steget med cirka 50 procent fra det normale niveau.
Det stigende antal henvendelser – og de emner, som medlemmerne henvender sig med – indikerer, at der er mange medlemmer, som føler sig presset lige nu. Det har vi fra foreningens side stor forståelse for, og vi hjælper alle, der henvender sig. Mette Guldberg håber også, at medlemmerne vil have forståelse for, at foreningens rådgivere håndterer de mange henvendelser så hurtigt som overhovedet muligt – men at der kan være længere svartid end normalt.