Gennem Danmarks Apotekerforening har apotekerne adgang til arbejdsmiljørådgivning fra CRECEA uden ekstra omkostninger.
Aftalen betyder, at apotekerne kan henvende sig til CRECEA om rådgivning i alle arbejdsmiljøspørgsmål, herunder:
- ArbejdsPladsVurdering (APV)
- Psykisk arbejdsmiljø
- Indeklima
- Ergonomi
- Arbejdspladsindretning
- Belysning, støj m.m.
Når apotekerne bruger CRECEA som arbejdsmiljørådgiver, vil der være et samarbejde om at tænke i forebyggelse.
Vicedirektør i CRECEA, Anna Mathiasen, fortæller:
- Når vi forebygger, opnår vi et mere proaktivt arbejdsmiljø, end når vi skal løse problemer på bagkant. Lad os fokusere på den forebyggende indsats, et bedre arbejdsmiljø og opnå følgende:
- Øget trivsel blandt medarbejderne.
- Fald i sygefravær, færre smerter i muskler og led, flere sunde medarbejdere.
- En attraktiv arbejdsplads med god mulighed for at tiltrække de gode medarbejdere og elever - og fastholde dem.
- En rationel og effektiv hverdag, hvor der leveres god kvalitet i rådgivningen til kunderne.
- Øget kundetilfredshed.
- Og i sidste ende - en god forretning med en god bundlinje.
Du kan læse yderligere om apotekernes samarbejde med CRECEA her:
Værktøjskasse til bedre trivsel og mindsket sygefravær