Hvordan minimerer man smittespredningen på arbejdspladser i det offentlige? Svarene spænder fra tilrettelæggelse af tilstedeværelse, indretning af kontormiljøer og kantiner, over håndtering af borgerkontakt til forekomsten af spritdispensere. Og de fleste kan blive klogere af at læse med.
De offentlige arbejdsgivere er gået sammen om at beskrive hvorledes de opfatter en ansvarlig indretning af arbejdspladsen under COVID-19. Retningslinjerne er vejledende i forhold til, hvordan arbejdspladserne kan indrettes ansvarligt under COVID-19-situationen, og ændrer ikke på arbejdsgivers forpligtelser, som de er beskrevet i gældende lovgivning. Der er tale om en vejledning i forhold til dem der arbejder på kontor, men der er elementer af vejledningen, der også kan overføres til andre områder. Derfor er den relevant for alle tillidsrepræsentanter og særligt interesserede medarbejdere at læse igennem.
Når du læser vejledningen, så husk at dette er arbejdsgivernes vejledning og ikke er aftalt med de faglige organisationer.