Du kan udvikle dine ledelsesmæssige kompetencer i Farmakonomforeningens nye kompetencenetværk for ledere. Her arbejder du sammen med andre ledere om de udfordringer, som du og andre medlemmer med personaleansvar står over for i det daglige.
Søger du inspiration til din lederrolle? Så er dette netværk noget for dig. Her kan du få sparring på udfordringer, der kan være knyttet til det at være leder, og du kan udvikle dine lederkompetencer.
De informationer du deler i netværket behandles fortroligt, og derfor er netværket et trygt sted at dele succeshistorier i – men også de udfordringer der kan være i rollen som både ny og erfaren leder. Netværket henvender sig til farmakonomer med personaleansvar.
Det er gratis at deltage i netværket som medlem af Farmakonomforeningen. Hvis du tilmelder dig netværket, forpligter du dig til at deltage i alle netværksmøderne og til at engagere dig – for et netværk bliver kun en succes, hvis deltagerne deltager i møderne, og der er opbakning til drøftelserne.
Møderne foregår virtuelt, så det er nemt at planlægge ift. din arbejdstid. Netværket er et gratis kompetencetilbud til dig – det eneste, som det kræver, er din tid.
Hvad er et netværk? Læs mere om rammerne for Farmakonomforeningens netværk lige her.
Har du været med i foreningens virtuelle kompetencenetværk for ledere før? Så vær opmærksom på, at temaerne og oplæggene til hver møde vil indeholde gentagelser, da netværket har samme ramme og samme temaer som det, der tidligere har været afholdt.
Sådan overtaler du din leder
Når du skal tale med din leder om, hvorfor du skal være med i netværket, kan du fx lægge vægt på følgende:
- Gratis ledelsesudvikling
- Du får viden og input med hjem, som kan styrke ledelsen på apoteket
- Du udvikler dig som leder
Datoer og temaer for netværksmøderne
I netværket mødes I fem gange virtuelt. Der er plads til 20 netværksdeltagere, og på hvert møde er der et tema.
Møde 1: 5. marts kl. 8.00 - 9.30: Hvordan får du gennemslagskraft som leder?
Møde 2: 8. april kl. 8.00 - 9.30: Den vanskelige samtale
Møde 3: 7. maj kl. 8.00 - 9.30: Hvordan øger du motivationen hos dine medarbejdere?
Møde 4: 27. maj kl. 8.00 - 9.30: Kompetenceudvikling som leder
Møde 5: 12. juni kl. 8.00 - 9.30: Ledelse opad
I netværket mødes I fem gange virtuelt, og på hvert møde er der et tema. Kompetencenetværket for ledere er det eneste netværk i Farmakonomforeningen, som er faciliteret af en ekstern facilitator, og rammerne for møderne er derfor fastlagt på forhånd.
Hvert møde er tilrettelagt, så du først får et kort oplæg om temaet for mødet. Herefter deler I hinandens udfordringer og erfaringer og du får mulighed for at få sparring på, hvordan du kan gribe dine udfordringer an rent ledelsesmæssigt.
Kompetencenetværket for ledere faciliteres af Lina Matz, der har stor erfaring med at facilitere netværk for ledere.
Sådan søger du om at komme med
Du tilmelder dig netværket i foreningens kalender.
Der er 20 pladser i netværket, og du kan ansøge om at deltagelse i perioden 1.januar - 15. februar. Vær opmærksom på, at det er FØRST TIL MØLLE. Så skynd dig at tilmelde dig, hvis du gerne vil være sikret en plads. Når 20 farmakonomer har søgt om optagelse, er det ikke muligt at tilmelde sig, men der vil være en venteliste, som du kan komme på. Hvis nogle af de tilmeldte hopper fra, kontakter vi dem, der står op ventelisten.
Vi gør opmærksom på, at hvis der er for få ansøgere, oprettes netværket ikke.
Har du spørgsmål til netværket?
Mette Lisbeth Johansen
Chefkonsulent - Organisation og Medlemsrelationer
Dir.tlf: 2393 4388